Anunt lansare carte ARTISTUL SI PUTEREA


http://www.graphicfront.ro/ro/stirea-gf/carte/anna-ciepiela/1/e222.html


03.04.2013 anna ciepiela
Sper că nu ați ratat expoziția de mare anvengură din toamna anului trecut: Artistul și puterea. Ipostaze ale picturii românești în perioada 1950–1990, deschisă la Biblioteca Națională în București. Desigur, nu a fost totul perfect din punct de vedere al organizării - dar dimensiunile uriașe ale acestei expoziții cu siguranță au determinat zeci de probleme, inclusiv financiare.
Noi, la Atelierul de grafică, am avut de pregătit catalogul expoziției. Nu a fost totuși un catalog obișnuit - lucrarea trebuia să răspundă mai multor cerințe, trebuia să arate și modul de gândire al expoziției, felul în care curatorii ei au gândit-o, și trebuia să fie în acceași timp și o enciclopedie inedită a picturii românești. Munca la acest catalog nu a fost tocmai ușoară, dar poate nu este loc aici să vă povestesc despre asta. Tiparul a ieșit ca de obicei, adică nu prea bine.
Am petrecut cu această lucrare două luni de zile. Dintr-un punct de vedere a fost o mare plăcere pentru mine: să petrec așa de mult timp printre materialul ăsta fabulos, descoperind o latură a României de care habar n-aveam, adevărata panoramă a picturii contemporane, compoziții și alăturări cromatice de neimaginat. M-am obișnuit cu titlurile pentru toate 600 de lucrări, le știam pe de rost, la fel și artiști, iar viețile unora mi-au rămas în minte pâna acum. A fost o adevărată călătorie, numai că nu a trebuit să mă mișc din fața calculatorului. Am văzut expoziția de câteva ori și tot nu mă săturam, tot descopeream lucruri noi și fascinante. Chiar dacă aceasta carte m-a și obosit, și enervat de multe ori, mi-a părut rău când a trebuit să o termin și să mă apuc de altceva. A lucra cu material interesant, e cea mai mare bucurie a designerului, cred, te ajută să ramâi pasionat de ceea ce faci.
Această carte înseamnă și câteva kilograme în plus la bagajul pe care o sa-l iau cu mine mâine. Plec din România cu amintiri superbe, tot ce mi s-a întâmplat aici, toți oamenii și locurile care m-au facut să mă simt ca acasă.
Iar vouă vă recomand să vă interesați de lansarea cărți, care o să aibă loc pe 8 aprilie, la ora 12, în Atrium-ul Biblioteci Naționale, unde o veți putea și achiziționa.



Autori Ruxandra Garofeanu, Dan Hăulică, Paul Gherasim/ Publicată de Centrul Cultural Art Society/ Concept grafic și DTP: Atelierul de grafică: Anna Ciepiela, Ciprian Isac, Alexandra cor, Tudor Mureșanu, Florin Pupeză/ Pagini 428/ Font Andrade Pro, Calluna Sans/ Proiect finanțat de AFCN

ANNA CIEPIELAe poloneză și a studiat teoria și practica editării în Cracovia (Universitatea Iagielona). Licența și-a scris despre design de carte în România. A proiectat cărți pentru edituri din Polonia: Karakter, W.A.B., Wydawnictwo Literackie. Din 2011 s-a mutat în București și de atunci lucrează la Atelierul de grafică. Cartea ei, "Science in the Kitchen and the Art of Eating Well" de Pelegrino Artusi a fost nominalizată în concursul "Cele mai frumoase cărți din România, 2012.